kontakt@klima-maerket.dk

Hvorfor skal du tilmelde dig Klima-mærket?

Klimamærkeordning

Hvorfor skal du tilmelde dig Klima-mærket?

Klimaet flyder mere og mere for forbrugerne

I en tid, hvor klimaet og klimaforandringer fylder mere og mere er der flere gode grunde til at fremhæve, at netop din virksomhed er klimabevidst – klima-mærket. Det ovenstående billede er et af mange billeder fra den brændende Amazonas regnskoven i Brasilien.

Kender du ikke til brænden i Amazonas? Læs om den her

Billeder af den brændende skov blev delt og kommenteret flere millioner gange på sociale medier som Instagram, Twitter og Facebook. Stjerner som Leonardo Dicaprio og Cristiano Ronaldo delte indlæg, der kom ud til millioner af deres fans. På få dage blev denne skovbrænd, altså delt mange millioner gang og fik eksponering gennem sociale medier og nyheder – den gik viral. Men hvorfor denne specifikke skovbrænd?

Der er flere grunde til, at det er et problem, at Amazonas brændte. Den største var nok, at Amazonas regnskoven er en vigtig del af hele verdens produktion af ilt. Dernæst udledte brænden store mængder Co2 til atmosfæren og dermed satte den turbo på drivhuseffekten og de stigende temperaturer. Brænden var også ødelæggende for mange dyrearter og for den generelle biodiversitet i regnskoven. Der er dog en ting som også spiller ind;

Klimaet fylder mere og mere i den almene danskers hverdag

Det er så småt begyndt at gå op for de fleste danskere, at klimaet er under forandring. Om det er menneskabt eller en naturlig hændelse debatteres i stor stil, men en ting er sikkert – det påvirker vores hverdag. Vi køber mere økologisk, kommunen stiller krav til affaldsortering osv. Dette er blot nogle få eksempler på alle de tiltag vi danskere gør os.

Især unge mennesker er engageret i klimaet. En undersøgelse lavet af Concito for Politiken viser, at 55% af de 18 -29 årige svarer, at de globale klimaforandringer er et meget alvorligt problem. De unge mellem 18 og 29 år er den mest oplyste aldersgruppe, når det kommer til klimabevidsthed. Samme undersøgelse viser også, at det er den målgruppe, som er klar til at ændre deres livsstil. De er villige til at prøve nye fødevarer, nye teknologiere osv.

Klima-mærket

Det er vigtigt, at du som virksomhed markedsfører dine grønne tiltag. Vi lever i en tid, hvor klimaet flyder mere end nogensiden før. Du kan med Klima-mærket på din side hjælpe med at sprede det gode budskab og dermed sætte fokus på det stigende problem.

Er du ikke overbevidst endnu? Her er der nogle flere grunde til at tilmelde sig;

  • Vis dine kommende kunder, at du er en virksomhed, der tænker på klimaet.
  • Nå ud til en større målgruppe.
  • Opnå en højere indeksering på Google.

Som du kan se er der brug for, at netop din virksomhed følger klima bølgen. Du kan tilmeld dig klima-mærket her. Det tager få minutter og er fuldkommen gratis.

Tags: , , , , , , ,

2 svar

  1. Anonym siger:

    Super indlæg!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.